ممکن است برای شما هم این مشکل پیش آمده باشد که بخواهید چند نسخه از یک اپلیکیشن روی گوشی‌هوشمند خود نصب کنید. به ویژه هنگامی که در شبکه‌های اجتماعی رایج مانند: تلگرام، واتس‌آپ، اینستاگرام و… دو اکانت دارید و می‌خواهید مثلا دو تلگرام روی یک موبایل نصب کنید. خب به نظر شما راه‌حل چیست؟

بسیاری از افراد از نسخه‌های غیر رسمی تلگرام مانند: موبوگرام و … استفاده کرده و با این روش اکانت‌های مختلف خود را مدیریت می‌کنند، اما معمولا نبود امنیت کافی و وجود تبلیغات بسیار در این اپلیکیشن‌ها باعث نارضایتی کاربران می‌شود. همچنین اگر شبکه اجتماعی مورد نظر شما مثل تلگرام دارای چند نسخه غیر رسمی نباشد معضل شما چندین برابر خواهد شد! در این مقاله قصد داریم نحوه داشتن دو یا چند نسخه از تلگرام یا اپلیکیشن دلخواه‌تان را روی یک گوشی به شما آموزش دهیم.

برای این کار ابتدا لازم است که نرم‌افزار App Cloner را دانلود کنید. App Cloner به شما اجازه می‌دهد که از نسخه رسمی یک برنامه، یک فایل نصب جداگانه ساخته و در کنار نسخه اصلی از آن استفاده کنید. نکته جالب این است که نرم‌افزار ساخته شده توسط App Cloner، به صورت کاملا جداگانه از ورژن اصلی کار کرده و در استفاده از آن با هیچ تداخل یا مشکلی مواجه نمی‌شوید. البته ذکر این نکته نیز الزامی است که این ویژگی فعلا در همه نرم‌افزارهای اندرویدی قابل استفاده نیست و ممکن است در برخی موارد توانایی ساخت نسخه دیگر با مشکلاتی همراه شود یا غیرممکن باشد.

اما خبر خوش اینکه سازندگان این برنامه روز به روز در حال افزایش تعداد اپلیکیشن‌های قابل استفاده در App Cloner هستند و نکته مهم‌تر آن است که این برنامه در حال حاضر تقریبا از همه شبکه‌های اجتماعی رایج از جمله: تلگرام، اینستاگرام و… پشتیبانی می‌کند و به راحتی می‌توانید به تعداد دلخواه از این نرم‌افزارها روی گوشی خود نصب و استفاده کنید. البته دقت داشته باشید که با یک شماره تلفن در آن واحد فقط می‌توانید یک اکانت در اپلیکیشن تلگرام بسازید ولی در دیگر شبکه‌های اجتماعی این قانون ممکن است متفاوت باشد. پس برای ساخت اکانت دوم در تلگرام نیاز به شماره تلفن دیگری دارید. خب برویم سراغ بحث اصلی:

پس از نصب، وارد نرم‌افزار App Cloner شوید. در ابتدا اطلاعاتی درباره نحوه استفاده از این نرم‌افزار به شما نشان داده خواهد شد، سپس وارد محیط اصلی خواهید شد.

در این بخش شما لیستی از نرم‌افزارهای نصب شده روی گوشی خود را مشاهده میکنید.

برای ساخت نسخه‌ای دیگر از تلگرام کافی‌ است که این برنامه را از لیست برنامه‌های موجود انتخاب کنید. پس از انتخاب وارد منویی خواهید شد که می‌توانید شخصی سازی‌های بسیاری را برای متمایز ساختن نسخه دست‌ساز انجام دهید.

شما به راحتی می‌توانید رنگ آیکون کپی تلگرام را تغییر داده یا حتی آیکونی دلخواه برای آن قرار دهید. همچنین برنامه اجازه تغییر نام نرم‌افزار را به شما خواهد داد که بسیار کاربردی خواهد بود. همانطور که می‌بینید ما رنگ آیکون را قرمز کرده و نام Tele 2 را برای نسخه ساخته شده توسط App Cloner قرار داده‌ایم. بعد از انتخاب موارد ذکر شده در لیستی پایین‌تر تنظیماتی تخصصی‌تر وجود دارند که به شما اجازه می‌دهد که حتی دسترسی‌های برنامه دوم را نیز تغییر دهید، این گزینه‌ها شامل تغییر نحوه دسترسی برنامه به اینترنت، تنظیمات نوتیفیکیشن، حافظه و… است. در صورتی که با این موارد آشنایی ندارید از تغییر گزینه‌های این لیست خودداری کرده و با انتخاب آیکون تیک موجود در بالای سمت راست نمایشگر، ساخت نسخه مورد علاقه خود را شروع کنید.

با زدن تیک صفحه‌ای باز می‌شود که به شما چند اخطار درباره اینکه ممکن است پس از clone کردن بخش‌هایی از این نرم‌افزار به طور صحیح کار نکند، نمایش داده می‌شود. البته در بررسی انجام شده توسط ما نسخه دوم تلگرام کاملا سالم و بدون مشکل کار کرد. پس گزینه OK موجود را در پایین سمت راست صفحه باز شده لمس کنید.

پس از گذراندن مرحله قبل باید منتظر بمانید تا ساخت نسخه دوم تلگرام توسط App Cloner تمام شود. در مدت ساختن کپی از تلگرام اخطارهایی نشان داده می‌شود که مربوط استفاده از نقشه گوگل و فضای ابری گوگل برای پیام‌رسانی است که مانع کار نرم‌افزار نخواهند شد پس نگرانی خاصی درباره این اخطارها نداشته باشید، زیرا در صورت جدی‌ بودن این خطاها عملیات ساخت کپی به صورت خودکار متوقف خواهد شد. پس از پایان نصب شما می‌توانید از طریق منوی کناری با نام Cloned APKs این کپی را نصب کنید. فایل نصب همه نرم‌افزارهای کپی شده در این قسمت قرار دارد.

تبریک می‌گوییم اکنون شما نسخه دیگری از تلگرام را همزمان با اپلیکیشن رسمی روی گوشی خود نصب کرده‌اید.

باز هم تاکید می‌کنیم، دقت کنید که برای ساخت اکانت تازه نیاز به شماره تلفن منحصر به فرد دارید و استفاده از شماره قبلی‌تان باعث ساخت حساب کاربری تازه نخواهد شد. محیط برنامه دوم دقیقا مانند نسخه اصلی بوده و با وارد کردن شماره مورد نظر اکانتی ساخته خواهد شد که کاملا مستقل از اکانت پیشین شما است.

با این ترفند می‌تواند به آسانی دو یا چند اکانت تلگرام، اینستاگرام و… خود را روی یک دستگاه مدیریت کنید.

آی تی آموز