کاربران تصور می‌کنند همه اپلیکیشن‌های موجود در Google Play مناسب بوده و بدون هیچ خطری قابل استفاده هستند. اما اخیراً محققان روی تعداد زیادی از اپلیکیشن‌ها بررسی‌هایی انجام داده‌اند که نتایج آن خلاف این موضوع را ثابت می‌کند. به‌عنوان مثال آنها در بخشی از تحقیقات‌شان 283 فیلترشکن را بررسی کرده‌ و متوجه شدند که بسیاری از آنها امنیت کافی ندارند؛ در اطلاعات کاربر نفوذ و اطلاعات آنها را جمع‌آوری می‌کنند؛ حاوی تبلیغات زیادی هستند که در هنگام کار با آنها کاربر مجبور به مشاهده آنهاست و بالاخره اینکه انتقال‌دهنده ویروس می‌باشند.

این بررسی شامل اپلیکیشن‌های پرطرفدار موجود در گوگل‌پلی نیز می‌باشد. طبق تحقیق صورت‌گرفته، در حالی که 37 درصد اپلیکیشن‌های فیلترشکن بیش از 500 هزار بار نصب شده و 25 درصد آنها حداقل 4 ستاره دریافت کرده‌اند، اما حدود 38 درصد آنها حاوی ویروس بوده‌اند.

به‌علاوه 18 درصد اپلیکیشن‌های فیلترشکن، ترافیک وب کاربران را اصلاً کدگذاری نمی‌کنند. 16 درصد ترافیک را از مسیر دستگاه‌های دیگر می‌فرستند و این به آن معناست که شما ندانسته امکان انتقال محتوای غیرقانونی را از طریق دستگاه‌تان فراهم می‌کنید. 10 فیلترشکنی که اینجا نام برده شده بدترین آنهاست که توصیه می‌شود از آنها هرگز استفاده نکنید.



باشگاه خبرنگاران جوان